12 Nisan 2009 Pazar

Kakaolu Kek (Gizem-Işıl Keki)




Yeğenlerim Işıl ve Gizem bu kekimi çok sevdikleri için adını Gizem-Işıl Keki koydular.

Malzemeler

4 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı sıvı yağ
Yarım su bardağı su
1 adet kabartma tozu
1 adet vanilya
1 paket kakao
1 tutam pasta süsü
Aldığı kadar un.




Nasıl yaptım?

*Yumurta ve şekeri beyazlayıncaya kadar çırptım.
*Beyazlayan yumurtaya 1 paket kakao ilave edilip iyice karışana kadar çırptım.
*Oluşan karışımdan yarım su bardağı kadar üzeri için ayırdım.
*Sırası ile önce yağı, suyu, kabartma tozu, vanilya ve unu ilave ederek kek hamurunu hazırlayıp, yağlanmış tepsiye döktüm.
*Fırını 150 dereceye ve alt fana ayarlayarak fırına verdim.
*Pişmeye ve kabarmaya başladıktan sonra fırını alt ve üst olarak açtım.
*Fırından çıkattığım sıcak kekin üzerine ayırdığım karışımı yayıp, onunda üzerine pasta süslerini serptim.

Afiyet olsun.

4 yorum:

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Kısırı mutlaka sever ve yerim. Güzel yapılmışsa 3 tabak yerim, güzel olmamışsa 1 tabak yeter, hiç yemeyeceğim diye yaparım misafir varken, onlardan daha çok yerim... İlginç bir meze, kim icat etmiş acaba, hangi yöreye ait, Türkiye'nin bütün yörelerinde yapılıp yeniliyor. En güzelini Malatya civarında yapıyorlar bana göre:)

semra dedi ki...

güzel bir keke sende yemiştim süper olmuştu.birde bunun üzerine kremşanti ve çikolata sosu yapıyorlar onuda yedim oda güzel oluyo pasta havasında.ama seninkide bir harika :)

Nurgül Topel Akın dedi ki...

Pınarcığım bende kısırı tabaklar dolusu yiyebilirim. Senden aldığım nar ekşili kısırınıda en kısa zamanda deneyeceğim.

Nurgül Topel Akın dedi ki...

Hıımmm krem şanti ve çikolata sosu kulağa güzel geliyor bunu da en kısa zamanda denemeliyim...