2 Nisan 2009 Perşembe

Kaymaklı Patates Yemeği



Ben Bulgaristan/Silistre (1989) göçmeniyim.
Bulgaristan balkanlarda konumlandığı için hayvancılık gelişmiştir. Bundan dolayı yemek kültürüne hayvansal ürünler(süt,kaymak,et ve et ürünleri) yoğun olarak yansımıştır. Bizde hemen hemen her yemekte kaymak-süt ikilisi kullanılır.....
Bugün bizim yöreye ait, yapımı son derece basit, 'mantar tadı' veren bir yemek paylaşmak istiyorum...

Malzemeler:

5-6 adet orta boy patates
1 adet orta boy soğan
1 kaşık biber veya domates salçası
2 tepeleme yemek kaşışı kaymak
3 su bardağı kaynamış su
bir tutam tuz
bir tutam nane

Yapılışı:

1-Soğan ufak doğranarak pempeleşinceye kadar kavrulur.
2-Kavrulan soğanlara 1 kaşık biber salçası katılır.
3-Küp doğranmış patatesler ilave edilerek 3-4 dakika hep birlikte kavrulur.
4-Üzerine 3 barsak kaynatılmış su ilave edilerek patetesler dağılıncaya kadar pişirilir.
5-Tuz ve nane ilave edilir.
6-Pateteslep piştikten sonra ateşin altı kapatılır ve kaymağımız ilave edilir.
7-İsteğe göre Nane servis edilirken de serpile bilir.

Dikkat edilecekler:

1-Kaymak,süt üstü diye tabir edilen yoğurt kasesi gibi kaselerde satılanlardan olacak.(Tatlı üzerine konan kaymaktan değil)
2-Kaymak, kaynarken değil yemek piştikten sonra konur.
3-Suyun çok fazla kalmamasına dikkat etmek gerekir.
4-Patetesle diri kalmamalı çok pişirilmelidir.

Not: Yukarıda da belirttiğim gibi bu yemeğin en büyük özelliği, mantar içermemesine rağmen MANTAR TADINDA olması.

İşte bukadaaaaaaaar :)
Umarım beğenirsiniz

Afiyetler olsun efendim......

6 yorum:

semra dedi ki...

güzel bir yemek olsa gerek acaba bunun içine tavuk etide yakışırmı? mantar tadında demişsin. o yüzden tavukta yakışır diye düşünüyorum.acaba yanlışmı düşünüyorum? :) ne dersin? cevap bekliyorum.

Nurgül Topel Akın dedi ki...

Kaymağın veya süt ürünleri ile et olmaz.
Bu haliyle tadına bak gerçekten nefis.

lezzetyolculugu dedi ki...

Biz Pinarlarla aile dostuyuz.Eşlerimiz üniversiteden arkadaş o vesileyle tanıştık.Eşini yaklaşık on senedir Pinari da Eşiyle çıkmaya başladığından beri tanırım.Çokta sık görüşürüz dombil Can paşayıda sürekli görüyorum kızımı arada hırpalıyor ama biz yinede onu çok seviyoruz.Dombilim çok yakışıklı bir delikanlı olacak.

Not: Bende Semra hanıma katılıyorm.Tavukluda olsa güzel olur.Hatta bazı tanıdıklarım tavuk etini kaymakla bir iki kavururlar ki tavuğun kokusunu alsın diye(ki çok lezzetli oluyor.Ben eti çoğu zaman süt yada yoğurtlu bir karışımla marine ediyorum yumuşatıyor.Ve inan bir çok et yemeğine çiğ krema ilave ediyorum.Bence bu tamamen zevk ve alışkanlık meselesi.Ama daha önce kaymaklı patates yemeği yemedim.Bu yüzden bu yemek için yorumum geçerli değil
Sevgiler

Nurgül Topel Akın dedi ki...

Ben Pınarla yeni tanıştım iş arkadaşım,Satınalmada aynı bölümdeyiz. Ben Çorludaki fabrikadayım o ise merkezde.Kendine özgü çok tatlı ben çok sevdim. BalCanı bizde çok seviyoruz. Henüz tanışamadık ama fotolarını çok sık paylaşıyor Pınar bizimle. Demek Canın haşin sevdiği kız senindi Pınar bahsetti 'Arkadaşlarım Can yüzünden küsecekler bize diyordu :)' küçükte olsa erkek sevgisi işte ne yaparsın? :)
Kızınız çok tatlı kaç yaşında? Siz çalışıyor musunuz?

Adsız dedi ki...

bunu biçok kez yaptım çok güzel oluyo bende bulgaristan silistra göçmeniyim :))

Adsız dedi ki...

Ben de Silistradan ama patates yemegi biber salcasiyla degilde domatesle daha lezzetli oluyor...