2 Kasım 2011 Çarşamba

Zeytinyağlı Pırasa Dolması



Malzemeler:

-1 adet küçük soğan
-2 su bardağı pirinç
-4 su bardağı ılık su
-4 çorba kaşığı salça
-3 adet (kalın) pırasa
-tuz,karabiber,taze nane,zeytinyağı

Hazırlanışı:

Harcı:
-Soğanlar zeytinyağında pembeleşene kadar kavrulur,
-Sırasıyla 2 kaşık salça, pirinç ve 2 bardak su eklenerek su bitene kadar pişirilir,
-Pirinç demlendikten sonra karablber nane ilave edilir(ben taze naneyi tercih ediyorum)

-Pırasalar 6-7 cm kalınlığında kesilerek katmanlarına ayrılır.


-Resimdeki gibi içleri doldurulup (harç düşmemesi için)uç kısımları unlanır.


-Tepsiye yuvarlak şekilde dizilir.


-Tercihe göre üzerine pırasa parçaları kesilir(ben üzerinde ilave pişmiş pırasaları seviyorum)


-Kalan 2 kaşık salça ve 2 bardak su bir miktar tuz karıştırılıp üzerine dökülüp, fırına verilir.


-Suyunu çekip üzeri kızarana kadar fırında pişirilir.


E bukadar :)
Hadi afiyet olsun :)

5 yorum:

AYÇA dedi ki...

Ohhh ellerine saglık... :))

Nurgül dedi ki...

Teşekkürler :)

Bolat dedi ki...

off offfff şahane görünüyor pırasalar :)

cerenim.com dedi ki...

ilk defa duydum pirasa dolmasi deneyecegim

fatoşca tadlar dedi ki...

Çok beğendim harika olmuş, ellerinize sağlık :)
İzlemeye aldım bana da beklerim,
sevgiler...